Maak kans op…

Wordt jij ook altijd blij gemaakt met allerlei e-mailberichten met kortingen, prijzen en wat al niet meer. Maar er zit een addertje onder het gras want vaak staat erbij “maak kans op“. Soms ook niet maar dat moet maar erbij denken.

Je wordt vrolijk van al die aandacht met leuke prijzen van bedrijven die toch maar aan je denken. Todat, ja, totdat je tot de ontdekking komt dat die prijzen helemaal niet gegeven worden maar dat je “kans” maakt op een prijs die je nooit wint!

En, soms volg je een hele uitgebreide procedure. Klikje hier, klikje daar, akkoordje hier, akkoordje daar, etc… Uiteindelijk kom je op een invulformulier uit. Nadat je alles hebt ingevuld hebben ze al je persoonlijke gegevens en informatie over jouw locatie, computer of mobiel.

Sommige organisaties/bedrijven gaan zelfs zo ver dat je pas in aanmerking komt, dus “maak kans op“, als je abonneert op hun nieuwsbrief. Dus een blij maker voor veel “spam“.

Uiteindelijk “wint” er maar 1, vaak een bekende of familie maar niet jij zodat ze aan de “wet” voldoen. Alle anderen die dan zo’n bericht ontvangen zijn dan teleurgesteld.

Geen slimme marketing methode lijkt mij.