PostNL. Zo werkt het

Je hebt een bestelling geplaatst en zit vol verwachting te wachten op je pakket. Dan gebeurt het! Je krijgt tijdig bericht van PostNL dat je pakket op zaterdag tussen 11:00 uur en 13:30 wordt geleverd.

Het is mooi weer en de afspraken zijn verzet naar de middag en men wacht dan ook geduldig af. Maar nee, om 9:17 krijg je een melding dat tussen 13:05 en 15:05 wordt bezorgt. Dan maar de afspraken afzeggen het is niet anders.

Weer een nieuw bericht om 14:23 dat de bezorger nog onderweg is en dat de bezorgtijd tussen 14:53 en 15:49 wordt. Nog maar even wachten.

Dan om 15:07 weer een bericht dat hij onderweg is. De melding luidt: “We zijn later. Sorry! we hebben helaas wat vertraging. We doen ons best om je pakket vandaag te bezorgen (uiterlijk 22:00).

Dan een bericht om 15:28 dat de bezorging niet gelukt is en dat het pakket gaat naar een PostNL punt wat bij mij 900 meter verder weg is en de bezorgtijd is maandag (2 dagen later) tussen 00:00 en 23:59. Wat wordt het nu, bezorgen op ophalen?

Dan 2 berichten om 15:42, de eerste: “We zijn er bijna. Tot zo!”, de tweede: “Gemist Pakket. We brengen je pakket naar een PostNL-punt.”

Een hele mooie zonnige dag met leuke plannen naar de knoppen, maar goed dat kan gebeuren. Maar dan tot overmaat van ramp sturen ze jouw leverancier een bericht dat je niet thuis was.

Dus zo werkt PostNL dus. De chauffeur is wel bij je in de buurt maar komt gewoon niet langs en geeft dan ook nog door dat je niet thuis bent terwijl je de hele dag hebt zitten wachten.

Misschien moeten ze bij PostNL eens een tijdje meedraaien bij DHL. Dan leren ze misschien wat. In ieder geval op tijd bezorgen en geen leugens vertellen!